Bon Sana
Veenscheiding 47 Cortgene 16 9202 LX Drachten 2951 ED Alblasserdam
Welkom Over Visie Consultmethoden Consult Tarieven Openingstijden Contact Consultant Disclaimer Veelgestelde vragen
   Integrale Gezondheidszorg
info@bonsana.nl 06 - 123 86 979
Ik heb een afspraak maar kom vroeger Prima, welkom. Neem gerust plaats in onze wachtkamer en maak het u gemakkelijk. Locatie Drachten is eigendom van Bon Sana. Locatie Alblasserdam wordt door ons gemeubileerd gehuurd. Om die reden wordt de wachtkamer gedeeld met andere behandelaars en komt u soms meerder mensen tegen.
Ik hoor muziek in de wachtkamer Dat klopt. Op de achtergrond speelt de radio om eventuele gehorigheid te voorkomen. Veelal hoort u NPO1 of BNR.
Is er een internetverbinding in de praktijken? In Alblasserdam kunt u gebruik maken van het internet. De code vindt u rechts bij de ingang. Locatie Drachten heeft geen open internet.
Waarom moet mijn telefoon uit tijdens het consult? Deze kan storen (straling) op de apparatuur.
Ik heb een pacemaker, nieuwe hartklep, stent etc. Kan ik dan wel gemeten worden? Dat is geen enkele probleem. Onze apparatuur is specifiek aangepast, geschikt en niet schadelijk voor: pacemakers, implantaten, spiraaltjes, stents, hartklepprotheses, NVS, neurostimulaties.
Ik ben thuis en heb nog vragen Stel uw vragen tijdens ons whatsappspreekuur: maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur. Meer informatie rondom whatsapp- en mailcontact kunt u hier vinden.
Hoeveel behandelingen heb ik nodig? Dat kunnen we van te voren niet zeggen.
Afspraak /  medicatie
Consult / Behandeling / Dossier
Kan ik een verwijzing krijgen voor mijn (huis)arts/arboarts, verzekering? Nee, we kunnen geen verwijzingen schrijven.
Waarom staat er ruim 6 tot 8 (soms meer) weken tussen de behandeling? De behandeling heeft onder andere 1 belangrijk ding nodig: tijd. Gezondheidsproblemen ontstaan over het algemeen na jaren, dit lossen we niet in 1 week op. Geef het daarom de tijd.
Ik sta onder behandeling bij een andere arts/therapeut, kan ik dan wel komen? Dat is geen enkel probleem. Geef wel duidelijk aan van welke behandelvormen gebruik gemaakt worden, welke medicatie u inneemt, voedingsaanpassingen etc. Wij kunnen prima samenwerken met andere disciplines. U blijft zelf eindverantwoordelijk voor het gehele proces.
Ik wil meer tijd tussen de consulten Dat kan. Bij het maken van een vervolgafspraak wordt gekeken wat de wenselijke tijd kan zijn. Volg wel het advies van de consultant op om kwaliteit van de behandeling te waarborgen.
Mijn kindje is geboren! Wat fijn! Natuurlijk hopen we dat alles goed en gezond mag zijn. Graag zien we u en uw baby na 6-10 weken na de bevalling in de praktijk. Zijn er gezondheidsproblemen dan zien we u beiden graag eerder, dit kan al vanaf de geboorte. Stuurt u ons een geboortekaartje per post? Dan krijgt u van ons een leuke attentie.
Ik ben zwanger en nu? Van harte gefeliciteerd. Samen gaan we onderzoeken welke medicatie gebruikt kan worden en nodig is gedurende uw zwangerschap.
Waarom moet ik tussen de consulten in contact opnemen? U bent bij ons gekomen met een hulpvraag. Geef ons dan de kans samen met u hier iets aan te doen. Daarvoor is contact nodig; we willen weten hoe het gaat, of we tussendoor zaken bij moeten stellen etc. Door dit contact heeft u minder consultmomenten nodig. U mag overigens gerust vaker op consult komen maar we zijn graag eerlijk: wanneer het niet nodig is, geven we dat aan.
Wanneer kan ik stoppen met de behandelingen? Als u aangeeft dat u tevreden bent met uw huidige gezondheidstoestand kunt u stoppen. Veelal raden wij u een controle afspraak aan binnen 6 maanden. U staat dan namelijk nog onder behandeling en kunt ons vragen stellen als u er even niet uitkomt. Op deze manier leert u zelf signalen van uw lichaam te herkennen en zelf op tijd in te grijpen bij ziekte of terugval.
Kan ik de facturen indienen bij de belastingdienst? Wanneer uw zorgverzekeraar de consulten niet vergoed kunt u uw belastingadviseur om advies vragen. Ook de reiskosten zijn dan declarabel. Vraag om die reden altijd om een afsprakenkaartje (bewijs voor de belastingdienst).
Mijn urine is geel. Is dat normaal? Ja, dat komt veel voor. Vaak komt dit door de medicatie.
Ik ben bezig met de behandeling maar knap niet op? Gezondheidsproblemen manifesteren zich veelal pas na jaren. Ze zijn er dus al langere tijd. Dit kunnen we niet altijd in een paar behandelingen oplossen. Geef het langer de kans c.q. tijd. Tussen de consulten door wordt regelmatig met u geevalueerd.
Mijn kind is bij u geweest, ik wil graag informatie over het consult? Is uw kind onder de 16 jaar dan kunt u meegaan met het consult. Jongeren boven de 16 jaar mogen wettelijk zelfstandig beslissen over hun gezondheid en mogen er ook voor kiezen om informatie richting hun ouders te weigeren. We hebben hier een uitzonderingspositie in. Lees ook deze informatie
Kan ik de facturen declareren bij de verzekering? Wij raden u aan de facturen te kopieëren en op te sturen naar uw zorgverzekering. De ervaring leert dat redelijk veel verzekeraars de consulten vergoeden. Neem wel van te voren zelf contact op met uw verzekeraar om teleurstelling te voorkomen.
Waarom krijg ik zo’n kort antwoord op mijn berichten? U zult begrijpen dat we veel berichten binnen krijgen. We willen zo snel mogelijk antwoorden. Daarom worden berichten vaak beantwoord ‘tussen de bedrijven’ door. Om die reden antwoorden we vaak kort en bondig (en soms helaas met taalfouten). Voelt dit voor u niet fijn? Geef het gerust aan. Samen lossen we het op.
Ik heb bloedgeprikt, er blijkt niets afwijkend te zijn? Helaas komt dat voor. In Nedeland prikken we regulier veel bloed en laten bloed bepalend zijn voor onze gezondheidstoestand. Wij vinden dat te summier. Alleen bloedonderzoek zegt niets over iemands gezondheid. Er kan wel degelijk sprake zijn van afwijkingen of verstoringen. Vaak is verder onderzoek nodig maar wordt dit helaas regulier geweigerd.
Ik heb de ziekte van Pfeiffer gehad. U zegt dat ik dat weer heb maar mijn (huis)arts zegt dat niemand dit een tweede keer kan krijgen? Dat klopt, uw (huis)arts heeft gelijk. Pfeiffer hoeft u maar 1 keer te krijgen, daarna blijft het altijd bij u. U komt er nooit meer vanaf. Het is een virus, virussen hebben de nare eigenschap in ons lichaam te nestelen. Een virus kan dus met regelmaat de kop weer opsteken en klachten geven.
Richt u zich uitsluitend op mensen met een christelijke achtergrond? Nee, iedereen is van harte welkom bij Bon Sana ongeachte levensovertuiging. Wij willen alleen aangeven ons niet bezig te houden met behandelwijzen die ingaan tegen onze christelijke levensovertuiging.
Ik ben naar de (huis)arts/specialist geweest en die reageert sceptisch? Dat komt voor. Gelukkig staat de reguliere geneeskunde tegenwoordig meer open voor alternatieve geneeskunde en vice versa. Hou echter dit in de gaten: het gaat om úw gezondheid. Daar bent u verantwoordelijk voor; niet een arts of therapeut. Zoek dus uw eigen weg en trek uw eigen conlusies.
Ik heb een gezondheidsvraag maar sta niet onder behandeling Helaas kunnen wij die niet beantwoorden. U bent welkom voor een consult.
Ik wil advies voor iemand anders maar geen consult Dat is niet mogelijk. Betreffende persoon mag gerust een consultafspraak maken zodat we optimaal kunnen adviseren.
Ik heb een vraag voor mijn kind, mag ik die meenemen tijdens mijn consult? Nee dat is geen optie. Maak voor uw kind een aparte afspraak. Alleen moeders die borstvoeding geven aan hun baby tot 1 jaar oud, komen samen op consult.
Ik verzet mijn afspraak maar krijg wel een factuur? Uw afspraak is te laat verzet. Verzet uw afspraak tot maximaal 2 werdagen van te voren (48 uur). Afspraak op dinsdag? Verzet deze dan de vrijdag ervoor.
Ik ben mijn afspraak vergeten maar moet wel betalen? Dat klopt. Een afspraak vergeten kan gebeuren maar er is wel tijd voor u gereserveerd. Die tijd moet in rekening gebracht worden.
Ik wil een kopie van mijn dossier Wij maken een zgn werkdossier aan. Helaas kunt u daar geen kopie van krijgen. Dit werkdossier wordt na elk consult opgeschoond en vernietigd. Alleen relevante gegevens worden 3 maanden (of tot uw volgende reeds afgesproken consult) bewaard. Neem dus een schriftje mee en maak uw eigen dossier aan.
Ik weet zeker dat ik een bepaalde aandoening heb, mijn specialist ontkent dat maar ik wil een officiele diagnose. Is uw advies naar het buitenland te gaan of naar speciale klinieken? Stel uzelf de vraag wat u wilt bereiken en waarom een diagnose belangrijk is. U bent nu al tegen bepaalde grenzen in de reguliere geneeskunde aangelopen. Gaat u naar een speciale kliniek of het buitenland dan nog wordt dit in Nederland regulier niet erkent. U zult hier veel geld aan verspillen maar er uiteindelijk niets mee oplossen.
Wanneer word ik uitgeschreven? Heeft u geen vervolgafspraak dan wordt u na 15 maanden uitgeschreven.
Mijn ontlasting is anders van kleur. Is dat normaal? Ja dat komt veel voor. Vaak komt dit door de medicatie.
Mijn zweet ruikt sterkter. Is dit normaal? Ja dat komt veel voor. Vaak komt dit door de medicatie.
Mijn (huis)arts/specialist gelooft de diagnose niet en trekt andere conclusies? Dat komt voor. Alternatieve geneeskunde kan in een vroeg stadium afwijkingen opsporen en groten- deels behandelen. In Nedeland prikken we regulier veel bloed en laten bloed bepalend zijn voor onze gezondheidstoestand. Wij vinden dat te summier. Alleen bloedonderzoek zegt niets over iemands gezondheid.  
Zwanger
Betaling / Declaratie / Belastingdienst
Huisarts / Bloeduitslagen / Verwijzingen
Ik heb heel veel medicijnen over! Wat doe ik daar mee? Bewaren! Maak een lijst met wat u nog heeft, het aantal mg en de hoeveelheid. Neem dit lijstje mee tijdens de consulten. Vaak wordt medicatie die u eerder heeft gebruikt voor een kortere perdiode weer voorgeschreven. Zo maakt u dus uw restjes op zonder nieuw te hoeven kopen.
Waar koop ik de voorgeschreven medicatie? Dat mag u zelf weten: drogisterij of internet. Hou u echter aan de aangegeven mg op uw meegekregen medicatievoorstel. Als er duidelijk een merk achter de medicatie staat, koop dan ook daadwerkelijk medicatie van dat merk.
Waarom moet ik wisselen met medicijnen? Wanneer we bezig zijn met behandelen krijgt uw lichaam ondersteuning om het probleem op te lossen. Dit proces gaat in stappen. Om resistentie te voorkomen moet u wisselen met medicatie. Bewaar restjes medicatie en maak een lijstje met wat u nog heeft staan. In een later stadium moet u vaak deze medicatie weer gebruiken.
Contact / Overig
Ik heb mijn afspraak een aantal keren verzet. Waarom moet ik nu opnieuw een eerste consult- afspraak maken? Er zit teveel tijd tussen uw laatste consult en nieuwe consult. Afspraak verzetten kan uiteraard, maar qua tijdsbestek telt het laatst bezochte consult: laat dit niet langer zijn dan 15 maanden terug.
Mail & Whatsapp Veelgestelde vragen